پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215673
محسن پهلوان مقدم مديرعامل سابق پديده شانديز بازداشت شد
تاریخ انتشار : 1395/05/07 11:23:14
نمایش : 1302
پهلوان مديرعامل سابق «پديده» روز گذشته پس از احضار به دادسراي عمومي و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پهلوان مديرعامل سابق «پديده» روز گذشته پس از احضار به دادسراي عمومي و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد. دادستان مرکز خراسان رضوي در پاسخ به سوال خبرنگار آيا پهلوان مديرعامل سابق پديده بازداشت شده است؟ با تاييد اين مطلب  گفت: پس از آن که گزارش‌هايي از جرايم و تخلفات در شرکت «پديده» به دادسراي مشهد رسيد و بررسي‌هاي مقدماتي نيز نشان داد که بسياري از شهروندان به طور ناآگاهانه در دام تبليغات گسترده خريد و فروش غيرقانوني اوراق موسوم به سهام اين شرکت گرفتار شده‌اند و هر روز قيمت سهام «پديده» به صورت بادکنکي افزايش مي‌يابد و هر لحظه بر تعداد قربانيان اين گونه اقدامات و فعاليت‌هاي غيرقانوني افزوده مي‌شود، بنابراين دادستاني مشهد به منظور پيشگيري از وقوع جرايم بعدي و جلوگيري از حيف و ميل اموال مردم، به اين موضوع ورود کرد و در اولين مرحله از اقدامات قضايي دستور ممنوعيت تبليغات و خريد و فروش غيرقانوني سهام صادر شد.

اولويت اصلي دستگاه قضايي صيانت از حقوق  مردم  و حفظ سرمايه هاي موجود در پروژه پديده است
قاضي «غلامعلي صادقي» افزود: همان طور که در روزهاي آغازين ورود دادستاني به ماجراي «پديده» به مردم قول داديم، با مجرمان و متخلفان در اين ماجرا برخورد قاطعي خواهيم داشت اما اولويت اصلي دستگاه قضايي با توجه به خواست مردم و مسئولان صيانت از حقوق آنان و حفظ سرمايه هاي موجود در پروژه پديده بود به همين دليل نيز بنا به خواست دادسراي مشهد، بخشنامه اي از سوي مسئولان قوه قضاييه و با درايت و دستور آيت ا... آملي لاريجاني و حمايت ها و رهنمودهاي گسترده دکتر مظفري (رئيس کل دادگستري خراسان رضوي) صادر شد تا همه ادعاها و مطالبات اشخاص حقيقي و حقوقي از شرکت پديده با نظر دادستاني مشهد مورد رسيدگي قرار گيرد چرا که در چنين شرايطي برخي از افراد قصد داشتند قسمتي از اموال پديده را به عنوان طلبکاري و يا هر عنوان ديگر به نفع خود ضبط کنند که در اين صورت همه سرمايه هاي مادي شرکت بر باد مي رفت و سهامداران جزء و يا سرمايه گذاران اين شرکت به طور کلي متضرر مي شدند به همين خاطر هم اولويت اصلي دادسراي مشهد حفظ و صيانت از اموال موجود در اين شرکت بود تا افراد با نفوذ و يا وابسته به برخي از سياستمداران نتوانند اموال مردم را به يغما ببرند.

مقام ارشد قضايي مشهد خاطرنشان کرد: اين امر با دستورات ويژه رئيس قوه قضاييه محقق شد و در ادامه نيز «ستاد تدبير» براي حل مشکلات موجود در اين شرکت وارد عمل شد تا با همکاري و هماهنگي ساير دستگاه ها، سازمان ها و نهادهاي دولتي از تضييع حقوق مردم جلوگيري شود که در اين زمينه نيز دستگاه قضايي از همه توان قانوني خود براي حمايت از سهامداران استفاده کرد تا با تغيير هيئت مديره «پديده» اين پروژه اقتصادي به سرانجام برسد و مردم بيشتر از اين متضرر نشوند.

وي با قدرداني از همه مسئولان استاني و کشوري و به ويژه نمايندگان مردم مشهد در مجلس، وزير کشور، استاندار، نمايندگان مردم در کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي و ديگر کميسيون ها که براي حل مشکلات پديده تلاش کردند، گفت: از ابتدا قرار بود به ماجراي پديده در 2 مرحله رسيدگي شود که مرحله اول آن نياز به يک همکاري صميمي و جمعي با حضور ديگر سازمان ها و نهادهاي دولتي داشت که در اين رابطه ستاد تدبير تشکيل و اقدامات خوبي براي برون رفت از مشکلات موجود انجام شد.وي اضافه کرد: اما مرحله دوم اين ماجرا، تعقيب و مجازات مجرمان بود که وظيفه اصلي و ذاتي دستگاه قضايي است چرا که بسياري از شهروندان به خاطر بمباران هاي تبليغاتي افرادي که در اين شرکت نقش داشتند فريب خورده و با فروش اموال خود اقدام به خريد سهام کرده بودند و از سوي ديگر نيز اين افراد اتهاماتي داشتند که بايد به آن ها رسيدگي مي شد.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد با اشاره به تبليغات واهي و گسترده مديران سابق «پديده» مبني بر اين که «خريد هر سهم سود چند برابري در پي دارد و سرمايه آنان بلافاصله قابل برگشت است» اقدام به سرمايه گذاري در اين شرکت کرده اند، افزود: اين گونه سرمايه گذاران در مدت کوتاهي متوجه شدند که فريب خورده اند و نه تنها سهام آنان ارزش قابل ادعا را ندارد بلکه پولشان هم قابل برگشت نيست. بنابراين دستگاه قضايي به خاطر وظيفه ذاتي خود بايد با عامل يا عاملان جرم برخورد مي کرد که در همين راستا ابتدا اقداماتي مانند ممنوع الخروج شدن برخي افراد مانند مديرعامل سابق پديده صادر شد تا پس از صيانت از اموال مردم با عاملان اين فاجعه برخورد قانوني و قضايي صورت گيرد.

قاضي «غلامعلي صادقي» با اشاره به بازداشت مديرعامل سابق پديده افزود: با همه کساني که به نوعي در بروز اين مشکلات و جرايم نقش داشتند چه به عنوان مباشر و يا به عنوان معاون برخورد قضايي صورت مي گيرد تا افراد ديگري جرأت نکنند فضاي اقتصاد و اشتغال سالم در جامعه را آلوده کنند و نبايد اجازه بدهيم افرادي با نام «اقتصاد و اشتغال» نظام اقتصادي کشور را تهديد کنند چرا که برخورد نکردن با مجرمان و متخلفان فضاي کسب و کار و حوزه سرمايه گذاري در اقتصاد را نامطمئن مي کند.

اتهام کلاهبرداري ،اخلال در نظم اقتصادي و...
دادستان مرکز خراسان رضوي با بيان اين که در پرونده مديرعامل سابق پديده چندين اتهام از جمله کلاهبرداري و اخلال در نظام اقتصادي و... وجود دارد تصريح کرد: برخي از اتهامات روز گذشته از سوي قاضي پرونده، به اين فرد تفهيم شد و او پس از صدور قرار قانوني بازداشت شده است تا اين پرونده روند قضايي خود را در فضايي آرام و به دور از هر گونه هياهو و جنجال طي کند.

قاضي «غلامعلي صادقي» اضافه کرد: دستگاه قضايي خراسان رضوي همان گونه که در رسيدگي به پرونده هاي مهم اقتصادي اثبات کرده است، هيچ گاه تحت تأثير جوسازي هاي رسانه اي و شبکه هاي مجازي قرار نمي گيرد و با قدرت و قاطعيت به اين پرونده نيز رسيدگي خواهد کرد و اگر افرادي احساس مي کنند با رايزني و نفوذ مي توانند در روند رسيدگي به پرونده مشکلي ايجاد کنند يقين بدانند که دستگاه قضايي امتحان خود را در اين باره پس داده و به تکليف قانوني خود عمل خواهد کرد.

اين مقام قضايي با قدرداني از سهامداران پديده و مردم که در اين ماجرا با مشکلات زيادي مواجه شدند اما باز هم سعه صدر به خرج دادند تا اعضاي ستاد تدبير و مسئولان دولتي بتوانند در فضايي آرام براي حل مشکلات آنان قدم بردارند، گفت: اگر تأخيري در رسيدگي به اتهامات فرد و يا افرادي در اين پرونده صورت گرفت تنها به خاطر حفظ مصالح و حقوق سهامداران و مردم بود که اقدامات قضايي سريع موجب تضييع حق و حقوق آنان نشود اما از اين پس، پرونده «پديده» روند قانوني و قضايي خود را که خواست مردم و مسئولان است در دادسراي مشهد طي خواهد کرد و با همه عواملي که نقشي در بروز جرم داشته باشند برخورد قاطعي صورت مي گيرد. وي در پايان تصريح کرد: در صورت صلاحديد قاضي حيدري (قاضي رسيدگي کننده به پرونده پديده) اقدامات انجام شده و جزئيات بيشتري از اين پرونده در طول رسيدگي قضايي به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

منبع: خراسان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html